Oppslutning rundt Fossefallet.

Diskutér rundt arbeidet Fossefallet Supporterklubb gjør.

Moderatorer: Aleksander, Limax, Thor, Moby, Vikingen

Oppslutning rundt Fossefallet.

Innlegg T-Daddy » 03.08.2012 00:51

Hva er det egentlig som skjer med Fossefallet for tiden? Supporterklubben har opplevd en solid vekst siden oppstarten, men innledningsvis denne sesongen må denne utviklingen sies å ha snudd - svært drastisk også! Stemningen blir bare labrere og labrere for hver kamp som går, selv om det tidvis er mye folk på kampene, og vi opplever å bli sunget ut på vårt eget fort. Hva gir du meg? Det er tydelig at folk flest ikke ønsker å identifisere seg med Fossefallet lenger, for oppmøte på "Store blå" bli bare mindre for hver kamp som går. Det er også noe vi ser på bortekamper, hvor Fossefallet ikke greier å fylle mer enn en ussel, liten buss til Bærum engang. Folk velger heller å kjøre selv med egen bil.

Når vi er inne på "Store blå", så må denne plasseringen av Fossefallet sies å være helt latterlig. Folk plasserer seg spredt over hele feltet (Er jo tross alt mer enn nok av plass) og fra min plass på familietribunen høres dere knapt. På den gamle ståtribunen var alt så meget bedre. Nå er ikke heiaropene samkjørte i det hele tatt og trøkket er derfor også totalt fraværende. kanskje en idé at en av lederne står foran og samler supporterne mer, slik at det faktisk blir litt stemning? Anser dette som viktigere enn å stå nede ved gjerdet med armene i kors, totalt blottet for engasjement, i alle fall.

Merker meg også at stadig flere sentrale supportere, personer som har hatt en sentral rolle i Fossefallet, trekker seg vekk. Hvorfor det egentlig? Er det bare noen få av lederne som styrer hele showet i Fossefallet?

Nei, må si at Fossefallet var mer livlig av seg før. På kampene tilbake i 2010 og 2011 var stemningen mye høyere og organiseringen virket langt bedre enn nå. Da var det blant annet aktiviteter som flagging før kampene, som jeg tror befolkningen i Sarpsborg satte stor pris på, ettersom man kom i den riktige stemningen før kampen. Nå handler alt om at det skal være så jævlig koselig i Fossefallet, og stemningen later til å ikke ha noe å si. Den dritten vi er vitne til nå er rett og slett dødfødt, og hvis man ikke ser bedringer i nær fremtid, så kan man likegodt legge ned hele Fossefallet og lage en ny supporterklubb. Evalueringer må helt klart til for at supporterklubben skal komme tilbake på godt, gammelt nivå. I mine øyne har ikke Fossefallet per i dag livets rett når oppslutningen er så elendig og folk ikke greier å identifisere seg selv med Sarpsborg 08s egen supporterklubb.
I'm legend! I'm T-daddy
T-Daddy

Re: Oppslutning rundt Fossefallet.

Innlegg Sarpen » 03.08.2012 09:05

Rett fra levra T-Daddy.
Enig at det er merkelig labert fra fossefallet.
Mot Ham Kam var det veldig lange perioder det var helt stille.
S A R P S B O R G 08
Brukerens avatar
Sarpen

Innlegg klementiin » 03.08.2012 22:45

Like dødt på "Store blå" som på forumet her...
Særping te jæ dør!
Brukerens avatar
klementiin

Innlegg Joccolai » 04.08.2012 01:22

Det er nesten for høyt nivå på innleggene hva gjelder innhold og nyhetsinnteresse. Den litt løse "drodlingen" man finner på tilsvarende forumer, om tanker, ønsker, forventede lagoppstillinger, frustrasjon, ris/ros, supportere, bussturer, bortekamper osv. og ikke minst løpende oppdateringer om glede/sinne under kampene(først og fremst bortekamper), en del av dette mangler. Nettopp slike ting skaper en del liv på andre forumer, gjør at det nesten alltid er noe nytt, og det blir spennende å klikke seg inn. Kanskje har forumet vårt blitt et eliteforum, for de med størst skriveferdighet og mest fotballkunnskap? At terskelen for å poste noe har blitt for høy? Man tør rett og slett ikke poste noe med mindre man er overbevist om at innleggets kvalitet er svært høy. La oss inviterer til løs fotballdrodling, la oss ønske nye velkommen til forumet, og la oss følge opp flere innlegg med svar, om ikke annet, uttrykke enighet og gi litt kred. Og ihvertfall ikke kritisere og håne andres synspunkter for enhver pris, det tror jeg virker frastøtende for nye og nysgjerrige.

Skretting, kann ikke du starte de hele me å byne å skrive sånn hær ijen æ? Var så veldi jovvialt :D
Sarpsborg <3
Brukerens avatar
Joccolai

Innlegg puttre » 04.08.2012 13:32

flytt fossefallet tilbake på langsiden med en gang .det var skivebom å stille seg bak mål.så kommer iaffal jeg tilbake med en gang.har bra plass på hovedtribunen så det er uaktuelt å se kampene fra den værste plassen på stadion ...nei kom dere på langsiden under tak ...
Puttre---president i Glenn holmens supporter club .avd skjeberg.
Brukerens avatar
puttre

Innlegg Laffen » 04.08.2012 19:38

Når sant skal sies, iverfall min mening :D, så har det jo vært litt ampert både på forum og på turer. Når folk får kjeft for å "kødde" litt med motstandere blir det trangt. Mener å huske at en person fikk kjørt seg kraftig for litt uskyldig, "er`e alltid så stille over der" mot Strømmen. Personen ga vel et greit svar på kritikken her på forumet også, men fikk kjeft for det også. Personlig mener jeg at takhøyden noen ganger kunne vært litt større både på forum og på kamper. Når det gjelder bussproblemene må det være retningslinjer, men bortsett fra det så kanskje taket kunne vært høyere og porten noe videre??
Laffen

Innlegg klementiin » 04.08.2012 20:46

Laffen skrev:Når sant skal sies, iverfall min mening :D, så har det jo vært litt ampert både på forum og på turer. Når folk får kjeft for å "kødde" litt med motstandere blir det trangt. Mener å huske at en person fikk kjørt seg kraftig for litt uskyldig, "er`e alltid så stille over der" mot Strømmen. Personen ga vel et greit svar på kritikken her på forumet også, men fikk kjeft for det også. Personlig mener jeg at takhøyden noen ganger kunne vært litt større både på forum og på kamper. Når det gjelder bussproblemene må det være retningslinjer, men bortsett fra det så kanskje taket kunne vært høyere og porten noe videre??

Ikke for å være pirkete eller noe, men det var i kampen mot Ullensaker/Kisa, ikke Strømmen. :)
Men helt enig angående det, det var en rimelig uskyldig ting og han som dro den i gang fortjente ikke å få så mye kjeft i mot seg pga det.
Særping te jæ dør!
Brukerens avatar
klementiin

Innlegg Laffen » 04.08.2012 23:21

klementiin skrev:
Laffen skrev:Når sant skal sies, iverfall min mening :D, så har det jo vært litt ampert både på forum og på turer. Når folk får kjeft for å "kødde" litt med motstandere blir det trangt. Mener å huske at en person fikk kjørt seg kraftig for litt uskyldig, "er`e alltid så stille over der" mot Strømmen. Personen ga vel et greit svar på kritikken her på forumet også, men fikk kjeft for det også. Personlig mener jeg at takhøyden noen ganger kunne vært litt større både på forum og på kamper. Når det gjelder bussproblemene må det være retningslinjer, men bortsett fra det så kanskje taket kunne vært høyere og porten noe videre??

Ikke for å være pirkete eller noe, men det var i kampen mot Ullensaker/Kisa, ikke Strømmen. :)
Men helt enig angående det, det var en rimelig uskyldig ting og han som dro den i gang fortjente ikke å få så mye kjeft i mot seg pga det.

:) Stemmer sikkert, husker ikke laget. Tror det var noe etter en Strømmen kamp en gang også, men det var vel ikke i år. De små grå svikter litt :wink:
Laffen

Innlegg Lirare » 06.08.2012 18:30

En ting vi som supportere bør se på er stemningen. det siste året har dette blitt dårligere og dårligeree dessverre. hvor har det blitt av de gode gamle sangene som virkelig satte stadion i kok?

forslag: vi starter med sangkvelder. tromsdalen har blant annet hatt stor suksess med dette. og vi må tilbake under taket. det tror jeg gagner oss, klubben og interesen rundt sarpsborg generelt på sikt.
Ett-två, ett-två. Höger-vänster, höger-vänster. Lirare.
Brukerens avatar
Lirare

Innlegg Olaven » 06.08.2012 22:24

Lirare skrev:En ting vi som supportere bør se på er stemningen. det siste året har dette blitt dårligere og dårligeree dessverre. hvor har det blitt av de gode gamle sangene som virkelig satte stadion i kok?

forslag: vi starter med sangkvelder. tromsdalen har blant annet hatt stor suksess med dette. og vi må tilbake under taket. det tror jeg gagner oss, klubben og interesen rundt sarpsborg generelt på sikt.

Vi kan sikkert dra igang en sangkveld til. Sist kom det ca 4stk. Angående stemning tror jeg det går hånd i hånd med prestasjonene ute på banen. Når det i tillegg ikke funker med "Reis opp hvis du er sarpegutt" når vi leder 4-1 mot Ham-Kam, så er det jo ikke direkte på Store Blå skoen klemmer. Det er nok den trauste sarpingen som er litt treig da spør du meg. :D
Årets beste og eneste sekretær
Olaven

Innlegg Lirare » 06.08.2012 22:37

Fakta er at stemninga i fossefallet har blitt markant dårligere de siste månedene. det må tas tak i. for folk som sitter på hovedtribben sier nettopp det også. at det har blitt dårligere. de skal ikke bidra med stemninga sånn sett det er oss det. Og stemninga har blitt mye dårligere i det siste. De gamle sangene er vekk også. merka det mot bærum i går å. Vi sliter veldig med å dra i gang noe felles og høylytt.

"reis opp hvis du er sarpegutt går lissom ikke på stemninga heller. jeg snakker om det generelle. om ting høres bra ut på store blå er det nødvendigivis ikke sånn på stadion ellers. hvorfor ble det egentlig store blå?
Brukerens avatar
Lirare

Innlegg PerSyversen » 06.08.2012 23:00

Jeg sitter av ulike årsaker på hovedtribunen, men er fortsatt veldig klar for å være med på å lage litt liv og stemning. Vi er flere rundt meg som prøver å ta i og skrike og rope og være med på enkle sanger. Tror mange på hovedtribunen gjerne vil dette, men selvfølgelig er det Fossefallet sin ståtribune som skal synge, hoppe og lage liv på stadion. Jeg er enig i at valget om å flytte seg bak mål faktisk var helt bak mål...!
Evig BLÅ
PerSyversen

Innlegg Olaven » 06.08.2012 23:01

Ja stemningen har blitt dårligere. Det er det ingen tvil om. Vi har prøvd med Tommy som forsanger siden folk har savnet en forsanger. Men det virker ikke som at alle gidder og følge han. Noen snakker om at vi må ha en fast gjeng stående oppe i kjernen, så det er kanskje noe som må prøves. Men sannheten er at den kjernen har skrumpet i det siste. Muligens pga plassering bak mål? Hvordan skal vi få samlet en stor kjerne igjen? Noen klager over at folk i styret står nede ved nye buæ. Men når sant skal sies så velges ikke folk inn i styret fordi de er flinke til og synge. Noen av de gjør en veldig god jobb på andre områder. Her inne på forumet er det kanskje 10-15 aktive brukere og jeg vet ikke engang om de står på Store Blå eller ikke. Fossefallet trenger hjelp av medlemmene sine til og dra igang livet. Og styret skal gjøre alt de kan for å tilrettelegge for det. Så om det er noen gode ideer, så bare rop ut.

Hvorfor det ble Store Blå er jo pga forandringene på stadion. Da vi var på møte med klubben var det ingen som sa noe som helst om at den gamle plassen vår, om enn litt lenger ned mot dødlinja skulle forbli ståplasser. Vi fikk beskjed om at hele langsiden skulle bli sitteplasser og at vi ikke kunne stå om vi skulle ha plasser der. Så valget var egentlig gjort på forhånd, og Fossefallet måtte gjøre det beste ut av situasjonen. Eneste andre muligheten var andre kortsiden og da med vind i ryggen som kunne vært en fordel. Men det hadde blitt problemer med inngang for bortesupportere ved siden av 08 supporterne til nye sitteplassene.
Årets beste og eneste sekretær
Olaven

Innlegg Laffen » 06.08.2012 23:27

Jeg synes nå ikke det er så ille, men det reflekterer vel kanskje sesongen ute på banen. Spillet har liksom ikke stått helt til forventningene.
Jeg synes det er viktig å gi kred til de som fortjener det. Styret for den jobben de gjør og de som er aktive under kamp for den jobben de gjør.
Vi hadde i fjor en tråd som gikk på fokus på å støtte eget lag etter LSK-kampen borte, den fikk vel litt liv igjen etter Ull Kisa kampen i år. Da fikk jeg inntrykk av at takhøyden virket noe lav. Den gang var det "hater,hater lsk" som ble tatt opp. Er takhøyden så lav at folk forsvinner?
Laffen

Innlegg Lirare » 06.08.2012 23:57

tror vel det forsvinner flere av at de ikke får skirke "hater, hater lsk"... ække det litt av sjarmen da? at vi skriker litt mot dommeren, drar i gang noen virkelig høylytte sanger og synger mot det andre laget og deres fans? bare sunt det tror jeg.
Brukerens avatar
Lirare

Neste

Gå til Fossefallet Supporterklubb

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest