Kong Makhtar tilbake til 08?

Diskutér hendelser rundt Sarpsborg 08.

Moderatorer: Aleksander, Limax, Thor, Moby, Vikingen

Kong Makhtar tilbake til 08?

Innlegg jegern » 17.07.2012 11:12

Klubben har i lenger tid jobbet for en overgang for Makhtar Thioune til Sarpsborg 08. Jeg mener dette kunne vært HELT SUVERENT!! For meg er han den beste spilleren vi har hatt, og mener at han fortsatt ville gitt klubbens spillere, klubbens supportere og ikke minst sponsorene ny giv!!! Tenk dere når han igjen skulle tatt på seg den vakre drakta vår? Og tror også at dette ville trukket mange til stadion.

Som jeg også skriver i SA, husk at vi denne sesongen kan stå ved et veiskille i Østfoldfotballen. Gamle storheten ffk er på vei ned, mens vi har en gyllen mulighet til å rykke opp!!! Men da må klubben tøre å satse! Skjønner at dette ikke er lett for en slunken klubbkasse, men tror at det å investere i år, vil gi uttelling ved et opprykk. Ett år til i adecco kan gjøre hverdagen i en klubb uten lang historie veldig vanskelig.
En suveren start på ny giv hadde vært å kunne vise fram Makhtar i blåhvit 08-drakt
Hater FFK. Ekte Sarpsborgpatriot !
Brukerens avatar
jegern

Re: Kong Makhtar tilbake til 08?

Innlegg Ozil » 17.07.2012 11:18

Håper vi som supportere, Sarpsborg som næringsliv og Sarpsborg Spillerinvest viser litt kløkt av sunn fornuft og entusiasme her nå.

Det oser jo at Makhtar vil hjem gjennom linjene i dagens SA, og det oser at klubben vil ha han, som jo er en selvfølgelighet. Her må alle mann alle bidra, slik at vi kan få drømmespilleren hjem igjen. Tenk hvilket løft det ville gitt i disse tunge tider.

Innsamlingsaksjon? Hvor mye vil Molde ha? Gi oss en sum, Sarpsborg 08, og Sarpsborg by samler det inn i løpet av en uke. Garantert.
Brukerens avatar
Ozil

Innlegg Limax » 17.07.2012 11:59

For en drøm det hadde vært! :D

Noen som kan scanne hva det står i avisa og legge det inn her?
Brukerens avatar
Limax

Innlegg Sarpen » 17.07.2012 13:04

Enig med hvert ord Jegeren!
Glemmer ALDRI når Makthar former et hjerte med hendene og peker mot SARPSBORG foran flishaugen til efefkå!
PRICELESS!...........
S A R P S B O R G 08
Brukerens avatar
Sarpen

Innlegg Skretting » 17.07.2012 14:38

I disse tider, hvor lokale, middelmådige bosmanspillere viser at de bryr seg null og niks om moderklubben, er det deilig å se at Sarpsborgs klart beste spiller gjennom tidene - Makhtar - ønsker seg tilbake. På sitt beste en spiller av internasjonalt format, født i Senegal, men med blåhvitt hjerte. Fantastisk fyr. En humørspreder, playmaker og tilrettelegger av rang som kan gi oss sårt etterlengtet flyt i spillet. Publikumsfavoritt og -magnet. Akkurat det vi trenger før en tøff høstsesong. Bytt trener nå, og hent Makhtar, så er opprykket i boks. Makhar bak Hoås og Wiig. Tenk dere de tre i toppslag samtidig...... Makhtar spiller andre gode, og hadde gitt langt bedre arbeidsbetingelser for spissene våre.

Håper virkelig at dette blir en realitet!
SARPSBORG 08!
Brukerens avatar
Skretting

Innlegg jegern » 17.07.2012 14:56

Så enig, gutter. Husker jeg var på den første treningen han hadde under Kais ledelse....Midt på vinteren, kaldt som f... En blå lue trukket nedover hue. han tenkte sikkert: Hvor i h.....har jeg kommet? Og Kai ropte og skrek: Jobbe tilbake, jobbe tilbake!!! Men han tok oss med storm, og vi tok ham med storm: Han ELSKER oppriktig Sarpsborg by! Han har vel blitt pappa, tror jeg? Med en Moldedame?
Brukerens avatar
jegern

Innlegg Ozil » 17.07.2012 15:30

Kom igjen, nå er det samling, folkens! Vi skal sammen få Makhtar hjem til Sarpsborg!!!!!
Brukerens avatar
Ozil

Innlegg T-Daddy » 17.07.2012 22:10

Kan noen fortelle meg hvilke kvaliteter Makhtar Thioune besitter, som vi ikke har i stallen fra før? Morten Giæver har mye av de samme kvalitetene som Makhtar - god teknikk, bevegelig, hurtig og et herlig driv med ballen i beina. En typisk playmaker som bør få ny kontrakt øyeblikkelig! Når vi i tillegg har Martin Wiig og Michael Røn som kan spille offensiv midtbane, så skjønner jeg ikke virkelig ikke hva vi skal med Makhtar. Ser heller at vi signerer en skikkelig midtbanegeneral, som går foran og smeller til i duellene. Pål Rustadstuen var en personlig favoritt for undertegnede. Med sitt kloke fotballhode styrte han Sarpsborg-skuta med bravur, før han på mirakuløst vis ikke fikk ny kontrakt etter endt 2008-sesong. Sentrallinja har vært godt besatt etter den tid, men når sant skal sies er det kun Joackim Jørgensen som har vært en mer komplett midtbanespiller hos 08 i klubbens korte historie.
I'm legend! I'm T-daddy
T-Daddy

Innlegg Thor » 17.07.2012 22:23

Nei, hva skal vi med Makhtar når vi har Giæver? :lol: :lol: :lol:

Hvis dette kan bli en realitet, så må hele Sarpsborg by KLINE TIL!!!
Sarpsborg 08 og Everton!
Thor

Innlegg Joccolai » 17.07.2012 23:00

Hvorfor denne sinnsyke optimismen? Molde har vel sagt nei, og Sarpsborg 08 ser på det som lite sansynlig at Makhtar ikler seg 08 drakt i nær fremtid.

Noen som kan hjelpe meg å forstå?
Sarpsborg <3
Brukerens avatar
Joccolai

Innlegg jegern » 17.07.2012 23:07

Jeg håper du T-daddy har drukket mye i dag? Mener du at Giæver skulle være like god som Makhtar? jeg blir nesten fornærmet over dette innlegget.....
Brukerens avatar
jegern

Innlegg T-Daddy » 17.07.2012 23:48

jegern skrev:Jeg håper du T-daddy har drukket mye i dag? Mener du at Giæver skulle være like god som Makhtar? jeg blir nesten fornærmet over dette innlegget.....

Er nok 100 % edru, min kjære jeger, men kan berolige deg med at innlegget mitt var ment som en tull! Selvfølgelig er drømmen at Makhtar Thioune, som er en sann legende i Sarpsborg-fotballen, blir å se i den vakre, blåhvite drakta vår igjen! :D
I'm legend! I'm T-daddy
T-Daddy

Innlegg jegern » 18.07.2012 00:08

Tusen takk, T-Daddy!!! Nå kan jeg sove godt inatt, hehe!
Brukerens avatar
jegern

Innlegg Silkefoten » 18.07.2012 00:19

Pål Rustadstuen <3
Silkefoten

Innlegg Laffen » 18.07.2012 01:44

Hyggelig at han vil tilbake, han fikk vel først legendestatus etter hjertet han tegnet foran Norges værste supportere. Når det er sagt er det usikkert på hvor god han egentlig er nå, det begynner å bli noen år siden 2009 sesongen. Etter det har det vært skader og en lite hyggelig utviklingskurve. Ryktene i Molde sier også at han er en del eldre enn fødselsattesten viser, men hvor mye hold det er i det aner jeg ikke.
Personlig hadde jeg sett at klubben hadde en klarere strategi i hva de ønsker å utvikle. Nå hopper vi fra stopper (Østli og spanjolen), defensiv midtbane (spanjol) til Makhtar som vel først og fremst er tenkt som offensiv midtbane. I tillegg har mange ropt etter en ny spiss, det eneste vi mangler nå er en ny back på prøvespill. Er det penger er det greit, men såvidt jeg vet er det ikke flyttet noen rik onkel til kommunen vår.
Makhtar er mer enn velkommen, men personlig ønsker jeg å gjøre noe med vår største akkileshæl de siste årene og det er midtforsvaret.
Laffen

Neste

Gå til Sarpsborg 08 Herrer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester