15. serierunde: Bærum SK - Sarpsborg 08

Diskutér hendelser rundt Sarpsborg 08.

Moderatorer: Aleksander, Limax, Thor, Moby, Vikingen

Hvem syns du var Sarpsborgs beste spiller mot Bærum?

Stemmeperioden gikk ut 11.08.2012 22:33

Björnsson
1
8%
Berge
0
Ingen stemmer
Brink
1
8%
Heieren Hansen
0
Ingen stemmer
Jørgensen
1
8%
Engebretsen
7
54%
Breive
1
8%
Giæver
0
Ingen stemmer
Elyounoussi
0
Ingen stemmer
Wiig
2
15%
Hoås
0
Ingen stemmer
Ødegaard
0
Ingen stemmer

Antall stemmer : 13

15. serierunde: Bærum SK - Sarpsborg 08

Innlegg klementiin » 02.08.2012 21:40

Lov og håpe på enda en opptur etter Ham-Kam kampen, og mulighet til å få 2. plassen på tabellen? "Alle" forventer vel seier her, men jeg har ikke samme innstillingen til denne kampen.. Men, om vi skal ha noe i Tippeligaen å gjøre uansett, er Bærum et lag som man SKAL få 3 poeng mot, både hjemme og borte.
Særping te jæ dør!
Brukerens avatar
klementiin

Re: 15. serierunde: Bærum SK - Sarpsborg 08

Innlegg Limax » 02.08.2012 21:48

Håper man fortsetter på det man begynte med mot Ham-Kam og henter tre nye poeng. 4-4-2-diamanten og overkjøring forventes ;)
Brukerens avatar
Limax

Innlegg Joccolai » 04.08.2012 11:21

Ihuga ute med 3 gule og baigårri ute med skade. Hvem tar backplassene? Kan vel velge blandt Berge, Jørgensen, Berat og Ødegaard. Håper å se denne bakre 4er:

Berat - Brink - Berge - Jørgensen
Sarpsborg <3
Brukerens avatar
Joccolai

Innlegg Thor » 04.08.2012 12:40

Joccolai skrev:Ihuga ute med 3 gule og baigårri ute med skade. Hvem tar backplassene? Kan vel velge blandt Berge, Jørgensen, Berat og Ødegaard. Håper å se denne bakre 4er:

Berat - Brink - Berge - Jørgensen

Den forsvarsfireren kunne jeg tenke meg å se også! Egentlig ganske irriterende at Baigorri er ute, for det hadde vært veldig interessant å se hva Roar hadde valgt dersom spanjolen hadde vært på plass. Jeg vil nærmest kalle det en skandale hvis Berge flyttes ut på høyre igjen og Berat benkes etter den gode prestasjonen han hadde der sist. Baigorris skade gjør at Roar DESSVERRE har muligheten til å være litt feig og velge noe slik: Berge - Heieren - Brink - Jusufi.

Når Baigorri er tilbake håper jeg på: Jusufi - Berge - Brink - Baigorri.

Ødegaard og Heieren Hansen må gjerne få en periode på benken. Ikke ønsker de å skrive ny kontrakt med klubben, og ikke har de vært i nærheten av å være gode nok i år. Enten reagerer de med å sutre, og da er det ikke noe tap å miste dem, men forhåpentligvis vil de bli revansjelystne og heve seg flere hakk, og dermed har vi for første gang på lang tid konkurranse om midtstopperplassene.
Sarpsborg 08 og Everton!
Thor

Innlegg Thor » 04.08.2012 12:46

Det blir forresten spennende å se hvor lenge Wiig holder i denne matchen. Som bl.a "jegern" har poengtert flere ganger, det offensive spillet vårt har en lei tendens til å falle sammen uten Wiig. Det samme skjedde når han ble byttet ut tidlig i 2.omg mot Ham-Kam.

Vi får håpe på en tidlig komfortabel ledelse og "grei skuring" resten av kampen. :)
Sarpsborg 08 og Everton!
Thor

Innlegg T-Daddy » 05.08.2012 17:41

Giæver får fornyet tillit i dag, ja, til tross for at han var vår klart dårligste sist. I tillegg presterer Roar å benke Jonvik til fordel for Engebretsen, som ikke har fått et eneste minutt så langt i årets Adeccoliga. Mannen er jo en vits!
I'm legend! I'm T-daddy
T-Daddy

Innlegg Rooney10 » 05.08.2012 20:22

T-Daddy skrev:Giæver får fornyet tillit i dag, ja, til tross for at han var vår klart dårligste sist. I tillegg presterer Roar å benke Jonvik til fordel for Engebretsen, som ikke har fått et eneste minutt så langt i årets Adeccoliga. Mannen er jo en vits!

Tror ikke du trenger å bruke fingrene på hånd nr 2 engang for å telle feilpasningene hans engang? Imponerende 90 minutter av en som ikke har spilt noen minutter hittil i år spør du meg.
Rooney10

Innlegg Laffen » 05.08.2012 20:58

Må si jeg stusset voldsomt på lagoppstillingen, og fryktet det værste på 2-1. Hvordan fungerte midtbanen i dag? Engebretsen, klarte han seg bra. Giæver, bedre i dag? Breive, godt gammelt slag? Kong Hoås, blaff forrige kamp? Kong Wiig, like bra som det virker som med 2 mål?
Sist, men ikke minst. Hvordan var Brink? Er det mannen vi har savnet?
Finner ikke noe godt referat fra kampen og var ikke i Bærum i dag. En god oppsummering fra en som så kampen live tas imot med takk. :)
Laffen

Innlegg MrJones » 05.08.2012 22:20

svak førsteomgang, men vi hever oss kraftig i andreomgang. Synes Brink stort sett virker trygg og gjør mye riktige vurderinger. Har kun vært i klubben i seks dager, så kommer helt sikkert til å bli enda bedre.

Engebretsen en av banens beste mener jeg. Trygg med ball, mange gode pasninger. Bør få mer spilletid uttover høsten. Giæver har et bar brukbare skuddforsøk, men nok en svak kamp etter min mening. Holder ikke adecconivå og bør ikke få ny kontrakt.

God kamp av Wiig. Merkelig spiller egentlig. I dag var han plutselig bakromspiss igjen, og det er lenge siden sist. Er vel strort sett kun mot ffk han er det...
En by der storhet gror!
MrJones

Innlegg Thor » 06.08.2012 00:49

Utrolig deilig med nok en seier, to på rad, nå er vi i siget! :D 8-3 i målforskjell på de siste to er heller ikke å forakte, og på toppen av det hele avga både Bodø/Glimt og Start poeng i dag.

Jeg synes det er flott at Engebretsen fikk spille, og at han i tillegg presterte bra er jo kun positivt, men det er jo alikevel en noe snodig avgjørelse av Roar å gi en spiller som ikke har vært på banen engang hittil i år hele 90 minutter mot Bærum.
Og hvis Engebretsen er god nok, hvorfor har han ikke fått slippe til mer tidligere i sesongen? :o

Og HVORFOR spillte ikke Berat etter den gode kampen sist? Og, når Heieren måtte ut med skade, hvorfor kom Ødegaard inn og ikke Jusufi? Bare for å understreke poenget, så holdt jo Magnar på å rote det til omtrent med en gang han kom på banen.

Roar skal være glad for at denne kampen endte med seier, for til dette oppgjøret synes jeg han foretok seg mye rart.
Sarpsborg 08 og Everton!
Thor

Innlegg Thor » 06.08.2012 00:51

Forresten utrolig deilig å se Martin Wiig tilbake i godt, gammelt slag! :) Den mannen er viktig for oss!
Sarpsborg 08 og Everton!
Thor

Innlegg Svennis » 06.08.2012 10:24

Vi gjør en middelmådig/dårlig førsteomgang, men klarer å heve oss noe etter pause. Gjennomgående er fortsatt tempoet for lavt og intensiteten for svak. Det er det som gjør at vi igjen slipper inn to mål som følge av at vi taper dueller i og utenfor egen boks. I første omgang bruker vi for lang tid med ballen, spiller løse pasninger på tvers og er for unøyaktige/tamme når vi prøver å bryte igjennom. Dermed finner vi sjelden åpninger i Bærums forsvar. Vi bedrer dette litt og slår også mer i bakrom etter pause, og da våkner plutselig Martin Wiig også. Det er han som vinner denne kampen for oss.
Alle seksere og åttere i SAs spillervurdering er bare tull. Vi spiller en helt ordinær kamp mot en svak motstander, men har spillere som på enkeltpresetasjoner avgjør kampen for oss (Breives frispark, Martins 3-2-scoring).
Utfordringen vår er fortsatt å få opp tempo, aggressivitet og intensitet. Dette gjelder både offensivt og defensivt.
Roars merkelige laguttak fikk heldigvis ikke negative konsekvenser, men mot bedre motstandere må vi opp flere hakk. Det er langt igjen til Tippeliganivå.
Svennis

Innlegg Thor » 06.08.2012 14:53

Roar kommenterte etter kampen at det ble merkelig med tre kapteiner i løpet av èn og samme kamp.

Kanskje en idè at Giæver, en spiller som Roar veldig ofte bytter ut i løpet av kampen og som etter min mening ikke burde vært i startoppstillingen i det hele tatt, ikke burde være visekaptein? :roll:
Sarpsborg 08 og Everton!
Thor

Innlegg PerSyversen » 06.08.2012 17:24

Har sett Mathias Engebretsen herje skikkelig på midtbanen på rekruttlaget og er veldig glad han fikk prøve seg fra start. Jeg mener han kan bli en av våre virkelig gode spillere om noen år hvis han får skikkelig matching og trygghet rundt seg. Jeg mener han var en av våre beste spillere mot Bærum. Haraldur begynner også å bli veldig trygg, i motsetning til hvordan han oppførte seg før han ble satt ut av laget. God med føttene også. En ting jeg fortsatt mener er helt på trynet er måten vi forsvarer oss på når vi har et trykk mot oss, og derfor får vi også drittmål mot oss. Greit å spille ut motstanderne på vår banehalvdel, men ikke for enhver pris og ikke hver gang. Ønsker også at ballsikre angripere skal holde ballen litt mer på gresset, blir litt mange høye innlegg og vi er dårlig i lufta foran der.
Evig BLÅ
PerSyversen

Gå til Sarpsborg 08 Herrer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest