18. serierunde: Start - Sarpsborg 08

Diskutér hendelser rundt Sarpsborg 08.

Moderatorer: Aleksander, Limax, Thor, Moby, Vikingen

Hvem syns du var Sarpsborgs beste spiller mot Start?

Stemmeperioden gikk ut 25.08.2012 17:31

Björnsson
3
16%
Jørgensen
0
Ingen stemmer
Berge
0
Ingen stemmer
Brink
0
Ingen stemmer
Jusufi
1
5%
Ihugba
1
5%
Breive
1
5%
Giæver
0
Ingen stemmer
Elyounoussi
0
Ingen stemmer
Wiig
13
68%
Hoås
0
Ingen stemmer
Solberg
0
Ingen stemmer
Heieren Hansen
0
Ingen stemmer

Antall stemmer : 19

18. serierunde: Start - Sarpsborg 08

Innlegg Joccolai » 15.08.2012 21:29

Med tap her, må vi nok fokusere på å ta 2. plassen i år. Med seier, er vi skarve 3 poeng bak start, og kan være med å knive om å vinne denne ligaen. Årets vanskeligste kamp, og Start er ubeseiret på eget kunstgress. Men vi er i flytsonen så det holder om dagen, så kanskje vi påfører de deres første tap hjemme. Hvem ønsker vi oss fra start, hva tenker folk om kampen, hvilken formasjon bør vi bruke her?? Kjør debatt!
Sist endret av Joccolai den 16.08.2012 19:54, endret 1 gang
Sarpsborg <3
Brukerens avatar
Joccolai

Re: 17. Serierunde: Start-Sarpsborg 08

Innlegg MrJones » 15.08.2012 22:05

Er litt nervøs foran denne kampen. På papiret to jevngode lag, så muligheten for poeng er vel absolutt tilstede. Husker forrige adeccooppgjør vi hadde på Sør-arena. Det er vel en av de beste kampene vi noengang har spilt, men Start rana med seg alle 3 poenga. Fjorårets tippeligaoppgjør endte også med tre poeng til hjemmelaget etter en relativt kjedelig kamp. Ikke helt sikker på hvordan formen til Spanjol og Stanley er, og heller ikke om Moi har fått spist seg opp etter Ramadan. Foreslår følgende 11`er:

Haraldur
Berge - Brink - Heieren - Berat
Stanley
Engebretsen - Jonvik
Breive
7/11
En by der storhet gror!
MrJones

Re: 17. serierunde: Start - Sarpsborg 08

Innlegg Skretting » 15.08.2012 23:06

Vanskelig å spå uttak om dagen, men en ting er rimelig sikkert; Giæver starter.
SARPSBORG 08!
Brukerens avatar
Skretting

Innlegg MrJones » 15.08.2012 23:18

Skretting skrev:Vanskelig å spå uttak om dagen, men en ting er rimelig sikkert; Giæver starter.

Giæver tar vel ut laget, så det stemmer nok. Jeg har sendt mail til TV2 og spurt om dem kan tenke seg en ikke alt for morsom revyartist til Torsdag kveld fra Nydalen. Burde gli greit inn med resta av crewet.

Ellers er det jo gledelig å se at Martin ser ut som en bakromspiss med målteft om dagen. Har vel vært mye snakk om å flytte han lenger ned på banen, men så lenge han scorer 2 mål hver bidige kamp får han få fornyet tillit.
En by der storhet gror!
MrJones

Innlegg Joccolai » 15.08.2012 23:25

Skretting skrev:Vanskelig å spå uttak om dagen, men en ting er rimelig sikkert; Giæver starter.

Skulle bare mangle. Lagets klart mest tempo -og duellsterke spiller!
Sarpsborg <3
Brukerens avatar
Joccolai

Innlegg Joccolai » 15.08.2012 23:50

Mot resten av adeccoligalagene ville jeg sett samme lag som startet mot strømmen, med moi inn for Giæver, og kanskje spanjol inn for danske(men må innrømme at jeg liker den kvikke lille danske også, så kanskje ikke). Men mot start vet jeg sannelig ikke. Spørs på taktikken. Skal vi gå ut offensivt med diamant, eller skal vi gå ut mer defensivt med 4-2-3-1. I såfall vil det være naturlig å sette inn stanley, jonvik og moi. Men med tanke på hvor elendig denne formasjonen fungerte etterhvert, så er kanskje diamanten vårt beste kort. Tross alt den som fikk oss inn i flytsonen igjen.

Går for denne:

Bjørnson
Berat-brink-berge-danske/spanjol
Engebretsen
Breive-moi
Solberg
Wiig-hoås
Sarpsborg <3
Brukerens avatar
Joccolai

Innlegg Skretting » 15.08.2012 23:50

MrJones skrev:Ellers er det jo gledelig å se at Martin ser ut som en bakromspiss med målteft om dagen. Har vel vært mye snakk om å flytte han lenger ned på banen, men så lenge han scorer 2 mål hver bidige kamp får han få fornyet tillit.

Det er gledelig, og for egen del må jeg nesten tilføye overraskende. Ikke spesielt overraskende at han scorer noen mål, men måten han gjør det på overrasker. Synes han i lengre tid har blitt for dyp, og bakroms-Wiig har man sett svært lite til. Han har gjort gode kamper hele veien og forsvart plassen på laget, men bakromsløpene har jo nærmest vært fraværende. Slik han har framstått har jeg ansett det som mest hensiktsmessig å bruke ham i en offensiv midtbanerolle, men nå som han ved et trylleslag har blitt bakromsfokusert ser jeg helst at han fortsetter lengst framme. Helst med Moi bak. Synes han har vist spennende egenskaper i den rollen. På venstresida gjør han seg ikke på langt nær like godt.
Vil ha Jusufi på høyreback, spanjolen på venstre og Jørgensen som en propell foran ham. Baigorri trenger assistanse dersom han skal klare å nøytralisere Assante. De utfyller hverandre dessuten bra framover. Dansken trekker innover, spanjolen kommer på overlap. Heieren Hansen kan gjerne få nok en kamp på benken for min del. Vel og bra å ha fokus på eget spill, men Roar Johansen gjør et feiltrinn dersom han tror vi skal spille ut Start på bortebane med en midtbane blotta for duellstyrke. Denne kampen skriker etter Ihugba, om han er i toppslag vel å merke.
SARPSBORG 08!
Brukerens avatar
Skretting

Innlegg Evreser » 16.08.2012 08:44

Uansett hva dere håper og tror, så spiller jo garantert Giæver!
Engebretsen har levert bra, men synes Ihugba burde gå inn som den defensive her, nettopp for å krige!
For her må vi vinne krigen og ikke finspillet.

Spørsmålet er vel om Roar og resten av gutta skjønner begrepene krig og kynisme godt nok? For jeg tror vel nesten at Roar drar til det syrlige sørland for å spille ut Start.

Som min gode venn Gunnar pleier å si...

og vi ønsker lykke til...
Evreser

Innlegg Limax » 16.08.2012 09:11

Hvorfor ikke? Overraske Start skikkelig med å ta initiativet fra avspark, og spille ut Start. Er det noen gang det kan funke så er det nå. Det var jo akkurat det vi overrasket Tippeligaen med i fjor, at vi kom med vår spillestil og dret i hva motstanderen gjorde. Ble rævkjørt til de grader når intensiteten falt og motstanderen fant ut av oss, men overraskelsesmomentet er jo der igjen nå, da Start forventer at vi er mer defensive og kyniske. Ja, det kan slå tilbake på oss selv, men i en kamp mot Start på bortebane så har vi alt å vinne og ingenting å tape føler jeg.

Men selvfølgelig, guttæne må krige for det om det skal gå.
Brukerens avatar
Limax

Innlegg Svarthoin08 » 16.08.2012 09:47

Tror dette blir en thriller i nitti minutter. Det er vel i denne kampen vi kan sette skapet på plass i forhold til neste års deltagelse i TL. Håper gutta har en god dag på jobben for det tror jeg må til.
Det var vel ikke denne kampen som gikk på TV?
Svarthoin08

Innlegg julsungen » 16.08.2012 09:56

Skretting skrev:Uansett hva dere håper og tror, så spiller jo garantert Giæver!

Assante behøver ikke engang løpe i denne kampen hvis Giæver bekler venstrekanten..grøss og gru. Og ja, vær så snill. la Heieren Hansen vente...
julsungen

Innlegg MrJones » 16.08.2012 10:03

Svarthoin08 skrev:Det var vel ikke denne kampen som gikk på TV?

Kampen sendes på Zebra. Kampstart er derfor klokka 15.00
En by der storhet gror!
MrJones

Innlegg PerSyversen » 16.08.2012 11:14

Start har hele sesongen hatt den flyten vi har fått de siste tre kampene. Jeg så Start vinne lett mot Ull/Kisa, men uten å imponere spesielt mye. Jeg mener helt klart at hvis gutta i hodet er klare for å vinne denne kampen så vinner vi denne kampen, for vi har et mye bredere spekter å spille på. Men, det er et stort trøkk på Sør-Arena og det kan gjøre noe med det mentale. Unngår vi dumme forsvarsfeil og kriger i hver duell er jeg temmelig sikker på at vi vil være det beste laget.
Evig BLÅ
PerSyversen

Innlegg Sarpen » 16.08.2012 11:36

PerSyversen skrev:Start har hele sesongen hatt den flyten vi har fått de siste tre kampene. Jeg så Start vinne lett mot Ull/Kisa, men uten å imponere spesielt mye. Jeg mener helt klart at hvis gutta i hodet er klare for å vinne denne kampen så vinner vi denne kampen, for vi har et mye bredere spekter å spille på. Men, det er et stort trøkk på Sør-Arena og det kan gjøre noe med det mentale. Unngår vi dumme forsvarsfeil og kriger i hver duell er jeg temmelig sikker på at vi vil være det beste laget.

Dette er vel kanskje først og fremst en real utfordring for trenerteamet.
Evner de å legge en plan som kan gi oss poeng på Sør Arena?
Evner spillerne å følge planen og ta krigen i 90 minutter?

Med seier kan det bli en spennende kamp om 1. plassen.
Start har en tynn stall og det kan de bli straffet for utover høsten.
Jeg gleder meg til kamp!
S A R P S B O R G 08
Brukerens avatar
Sarpen

Re: 18. serierunde: Start - Sarpsborg 08

Innlegg Joccolai » 18.08.2012 13:19

Kalnes har skrevet litt om kampen i dagens papir-SA. Han ønsker seg 4-2-3-1 og disse fra start:

Bjørnson
Berge-Heieren-Brink-Jusufi
Stanley-Breive
Hoås-Solberg-Moi
Wiig
Sarpsborg <3
Brukerens avatar
Joccolai

Neste

Gå til Sarpsborg 08 Herrer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester